måndag 25 juni 2012

Regn och rusk

I går var det ett riktigt busväder med regn och rusk hela dagen, jag ville precis som mina katter bara vara inne, slöa och sitta och virka hela dagen.
Men så lätt är det inte när man har hund som tittar så bedjande på en
 " matte är det inte dags för vår promenad snart?"
Åskar måste ut i alla väder.
När man klätt på sig och väl är ute så kan man lika gärna gå en ordentlig runda, blöt blir man ju ändå.
Vi blev ordentligt genomdränkta och det tog hela kvällen för Åskar att torka.
I dag när vi skulle gå ut stannade han på tröskeln för första gången och tittade om det regnade.
  Blev lite sugen på att virka engelsk konfekt, kan inte sluta, de är så roliga att virka.

22 kommentarer:

Lövkojan sa...

Ja hu ja, vilket väder! Visserligen super för växterna men nu kan det räcka!

Jättesöta, du får virka en hel skål :) mums! kram Marie-Louise

Black Iris sa...

Vilka härliga djur du har runt dig.. Vår lille "Knutte" får jag bära en lång bit från dörren för när regnet vräker ner vill han in direkt efter en snabb pink, men han behöver ju göra ifrån sig ordentligt ibland..
Jag håller också på att virka en massa småsaker just nu. Det är lite pilligt men roligt som du säger..

Kram Maidi

Sunna sa...

Det lustiga är att när man väl tvingat ut sig själv på en rejäl runda oavsett väder så är det faktiskt ganska skönt, undrar varför man är så motvillig i början

Anonym sa...

Åh,vilken härlig blogg jag hamnade på från ~BloggNytt~ Ljuvliga fyrbenta & supersöta vilkade alster ~Härligt~
Önskar en fin dag!

Felix sa...

I går hade vi många regnskurar under dagen, men skapligt väder däremellan. Men nu blåser det och regnar ordentligt. Här har Tiger legat inne från i morse och gick inte ut förrän på eftermiddagen. Nu ligger ha troligen på filten på förstukvisten... Det är inget kattväder precis.

Fantastiska penséer du har!

Sommarhälsningar
Elisabet

Skaparglädje sa...

Hundens bedjande ögon är svåra att motstå...fast idag hoppade jag över promenaden.

Anna-Erika sa...

Underbara djur!!

Annika GW sa...

Engelsk konfekt! Min favorit! Ser verkligen kul ut att virka! / Annika

Evas Pyssel sa...

Engelsk konfekt så gott och så roligt att ha sådana virkade. Har jag faktiskt inte provat. Nä hundpromenaden är inget kul idag. Ajax gillar inte att bli blöt om tassarna, men vad gör man ???
Kram Eva

Unknown sa...

Jaaa,idag har vi oxå regnväder så man får väl göra nåt kul inne...;)))

Åååh så mycket snyggt du gör,jag har faktiskt köpt ett läckert bandgarn får se om jag klarar av att göra nåt av det...;)))

Ha en bra dag nu...KRAAAAM!!!

Manduzana stickar sa...

Lilla vovven, han är så fin :)

Snäckskalsdalen. sa...

Det är ju det med hundar, dom måste ut och det är bra har jag märkt för det är bra för mig också att komma ut, man blir lite piggare efteråt även om man är genomsur. Jag har en stor regncape så det är bara att dra den över huvudet, men jag blir blöt i alla fall, vet inte hur jag lyckas.
Vilken bra konfekt, se men inte äta!
Agneta kram

Renée sa...

Vilka söta katter! De är allt lika min ragdoll måste jag säga...

Fingerbølla sa...

Hils din flotte hund fra min.... Vi har vært på sykkeltur så no er Artur lille sliten. Ønske deg mange fine sommar dager.

Fingerbølla sa...

Hils din flotte hund fra min.... Vi har vært på sykkeltur så no er Artur lille sliten. Ønske deg mange fine sommar dager.

Eva sa...

Så där ser våra katter också ut dessa dagar!

Lisbet sa...

Och snålvattnet började rinna då jag såg sista bilden!

Jag har fått börja vänja mig vid att ta promenader regelbundet jag också. Vår lilla Ranya kräver högljutt att ngn ska ut och gå!

Här har det också varit regnigt, blåsigt och kyligt. Blir väl uppklarnande i dag ser det ut som.

Ha en fin dag!

Ozzys mor sa...

Hej
Vilken härlig blogg du har! Har scrollat igenom nästan hela och fåttmassor av virk-inspiration!
Tack :-)

Joanna sa...

:) nu kom jag på att jag oxå ska virka sådana godisar. Har köpt mönstret och massa candy garn.
Men ooooh vilka vackra kissar, älskar katter. Vovven är oxå fin

Evashusotorp sa...

HEJ
Hoppas vädret är bättre nu när helgen närmar sig. Här regnar det nu och det är riktigt mörkt utanför fönstren, lite höstkänsla faktiskt.
Ha det fint
KRAM
Eva

Anki sa...

Åååh, kalorifritt ögongodis kan man inte se sig mätt på :D

Annie sa...

<3<3<3 Underbart med lurviga fyrbenta vänner att kura med under ruskiga dagar ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails